Sunday, January 18, 2009

Answering Rozita Che Wan

I met her once in Hartamas. She's tall, 1.65 or 1.70m tall I guess, an average tall for a Malay lady. Although in the dark of the night, I can still see her fair skin. And she got a nice pair of legs too. She is gorgeous! And she's 36, and has 2 kids for God sake!

And then, I came across with this interview of her in Kosmo yesterday. Most of it were questions of heart. You met the right man lady! I am here to answer it all!

“CANTIKKAH saya?” tanya Rozita Che Wan, 35, dalam ketawa manja. (I wouldn't answer that. That is one silly question. I mean, she did know that she is beautiful right? What's that? You say woman love to be told that they are beautiful? Okay then. Yes you are beautiful). Pertanyaan penulis berbalas soalan apabila menanya Rozita mengenai konflik wanita cantik. Sambungnya: “Sukarnya kerana terdedah kepada fitnah.”

Masih berkisar perihal cantik, sekali lagi dia tertawa manja <--- (Owhh man. I can imagine that. No my hands is not under my pants right now, you can see it here. Here (I am waving my hand)), “Saya rasa saya tidak cukup cantik. Kata orang, wanita cantik selalu dapat barangan yang mahal. Tetapi saya tidak pernah dimewahkan sebegitu. (Well that's good. I don't like to pamper my lady with expensive things anyway. (The truth is, I can't afford it)).

“Cukup hanya dihantarkan bunga atau di-SMS (Khidmat Pesanan Ringkas) menyatakan hasrat berkenalan.” Ia satu pernyataan yang sekali gus membuktikan dia tidak pernah dihujani kemewahan material.

Seperti luahan Rozita di atas kertas kajang dua muka surat yang disuakan kepada VAZZ, dia menegaskan dirinya bukan wanita murahan. (Aahhhh tak kisah. Janji ko comel. Hehehe). Individu-individu bergelar VIP (orang kenamaan) tidak pernah gagal digosipkan dengan dirinya. Tetapi siapa sebenarnya mereka ini pada mata Rozita sendiri?

“Ada antara mereka gunakan duit untuk beli perempuan. Sukar untuk mencari lelaki sebegini yang jujur. (You just haven't met with the right man yet lady. (I am referring to ehmm.. me. Cis tak malu)). Pada mereka duit boleh beli segalanya.

“Mereka juga terdedah dengan wanita cantik di mana sahaja. Jadi di mana akhirnya? Selepas berjumpa seorang, tidak mustahil untuk mereka bertemu yang lain pula pada masa depan.”

Saya soal, adakah seorang Rozita Che Wan memerlukan perbelanjaan yang tinggi maka sebab itu dia dikaitkan dengan lelaki-lelaki kaya sahaja?

Jawabnya: “Mahu sahaja saya katakan kepada mereka yang berpendapat sebegitu bahawa bukan mereka yang perlu menjaga diri saya.

“Kehidupan saya biasa-biasa sahaja. Perbelanjaan saya hampir serupa dengan wanita yang lain.”
Apa yang menjadi keutamaan Rozita adalah perkara asas yang perlu dilunaskan – rumah, kereta, perbelanjaan sekolah anak-anak, gaji pemandu, barangan rumah dan petrol kereta.

“Saya jarang ke spa mahupun salon. Begitu juga gimnasium. Tidak juga saya membuat rawatan muka. Kali terakhir saya ke salon ialah bulan Mei tahun lalu.

“Saya juga jarang keluar bersosial. Kalau yang menjadi obsesi saya hanyalah minyak wangi yang saya gunakan sebotol seminggu. Lalu bagaimana saya dilabelkan sebagai ‘wanita maintenance tinggi’?” (Well that means, I got a chance right? Right?)

Menurut Rozita, pekerjaan dan anak-anak menjadi antidot kepada rusuh hatinya menghadapi semua cerita orang. (Kalo ade abang, sure la abang yang akan jadik antidot kpd rusuh hati ayang. Eh die lagi tua dr aku, so abang ke adik? What the fuck does antidote means anyway?) Tidak lama lagi pelakon yang berasal dari Kedah ini bakal bergelar DSP Zita melalui drama bersiri Gerak Khas.

Kepadanya, suasana penggambaran dan kesibukan dapat menukar hala tuju pemikiran dan ia adalah lebih penting daripada terlalu memikirkan cakap-cakap orang.

“Saya mencari cinta, bukan harta,” tegas wanita ini yang kini bergelar duta barang kemas Avon. (But I seek both! That's why I'm gonna marry a beatiful girl who has a rich father! Opss no no. I seek love too.)

Melihat ke dalam mata yang diselaputi warna biru kanta lensa, orang akan menemui kejujuran di situ.

Saya cuba bertanya lagi, bagaimana keadaan seorang Rozita apabila jatuh hati dan lelaki yang bagaimana dapat membuat dia berasa kuasa listrik cinta? (That's another bombastic word. Listrik.)

“Saya tahu saya jatuh cinta apabila hati saya sering berdebar-debar dan sering melihat ke arah telefon bimbit. Memeriksa sama ada terdapat SMS yang dikirimkan olehnya. (Me too. But sadly, you never reply me. What's that? You never got my number?)

“Saya kurang gemar lelaki berusia. Saya mahukan lelaki muda. (Yes! Yes! (I am jumping on the chair while both my hands were up on the air)). Lelaki yang tidak berfikiran kolot dan dapat mengawal keadaan.

“Dia juga perlu bijak dan pandai bercakap. Saya hanya mahu mendengar dia berkata-kata dan saya akan terdiam sambil memerhati,” ujarnya tersenyum cantik. (Owhh shit. That's gonna be a big problem. I am kind of a listener myself. But I can practice!)

Tuturnya dalam senyuman ditemani tahi lalat di pipi: “Kalau benarlah lelaki kaya itu jujur dan mahu membantu ibu tunggal, saya sarankan mereka berkahwin dengan wanita yang dalam kesusahan.

“Itu baru benar-benar dinamakan pertolongan yang ikhlas.” (No problemo, provided she is hot as hell like you!)

Rozita lantas bersiap-siap untuk sesi fotografi VAZZ kali ini dalam emosi gembira, namun hanya Tuhan yang tahu apa yang terkandung dalam diri dan hatinya.

That sum up our session today Rozita. I hope i have answered all your question. If you got any problemo, don't be shy, I am all up here willing to help you. (Fat chances dude!)

5 comments:

Dils said...

sape itu rozita che wan

Anonymous said...

(I wouldn't answer that. That is one silly question. I mean, she did know that she is beautiful right? What's that? You say woman love to be told that they are beautiful? Okay then. Yes you are beautiful).
-biasalah tu, org tak konfiden perlukan penekanan sepanjang masa, salah satu simptom kurang konfiden, lambat laun boleh menjadi sakit jiwa tu...

(Owhh man. I can imagine that. No my hands is not under my pants right now, you can see it here. Here (I am waving my hand)),
-ye kawan, dulu kita jumpa cover cd lucah dalam shower bilik kau dulu tu, kesimpualn buat sendiri

(Well that's good. I don't like to pamper my lady with expensive things anyway. (The truth is, I can't afford it)).
-yeps, tough gak nak pamper org lain, lepas tu kena gali lubang dgn org lain lak...letih....

“Kehidupan saya biasa-biasa sahaja. Perbelanjaan saya hampir serupa dengan wanita yang lain.”
Apa yang menjadi keutamaan Rozita adalah perkara asas yang perlu dilunaskan – rumah, kereta, perbelanjaan sekolah anak-anak, gaji pemandu, barangan rumah dan petrol kereta.
-Cik Rozita, agak2 lah kalau harap executive muda yg baru 3/4 tahun kerja dengan syarikat berkaitan kerajaan dengan kenaikan gaji 7% setahun pun tak larat nak cover maintenance cik ni.
rumah - flet kos rendah (cik duduk apartment ke banglow skrg?)
kereta - kancil edisi lama 2nd hand (dengar cerita ada BMW?)
Belanja sekolah anak2 - anak sekolah kerajaan je yek
Gaji pemandu - elok drive sendiri, boleh train skill pemanduan
Barangan rumah - agak subjektif, bajet boleh turun naik
Petrol kereta - tgk paklah camne, kalau dia kasi naik minyak lagi, masak gak lah..

Kalau yang menjadi obsesi saya hanyalah minyak wangi yang saya gunakan sebotol seminggu.
- kalau mcm tu pakai minyak wangi 3rm je lah sebotol...

What the fuck does antidote means anyway
antidote - penawar, pandai guna bahasa bombastic lah cik ni, guna bahasa biasa je lah, kan senang org kampung nak faham, jgn nak cakap syok sendiri sampai org lain tak faham

“Kehidupan saya biasa-biasa sahaja. Perbelanjaan saya hampir serupa dengan wanita yang lain.”
-serupa dgn wanita mana, kau dah buat sampling case study ke, kalau serupa dgn kawan2 artis tak yah lah nak compare cik,

“Saya mencari cinta, bukan harta,”
- ini ayat paklah ni, mencari alghazali, jeslina hashim yang ku temui

(But I seek both! That's why I'm gonna marry a beatiful girl who has a rich father! Opss no no. I seek love too.)
- kawan ku, aku tahu kau mencari cinta, tapi kalau dapat lebih pun ape salahnya kan...

listrik cinta
-listrik bahasa indonesia bagi lektrik, wartawan syok sendiri, main sedap kau je tulis ayat, haram org kampung tak faham pun

“Saya tahu saya jatuh cinta apabila hati saya sering berdebar-debar dan sering melihat ke arah telefon bimbit. Memeriksa sama ada terdapat SMS yang dikirimkan olehnya. (Me too. But sadly, you never reply me. What's that? You never got my number?)
-baru2 memang macam tu, bila dah lama nanti, "aku terasa masa single aku dah tidak ada, aku rindukan masa single dulu", kata sahabatku sambil menuruni tangga

“Saya kurang gemar lelaki berusia. Saya mahukan lelaki muda. (Yes! Yes! (I am jumping on the chair while both my hands were up on the air)). Lelaki yang tidak berfikiran kolot dan dapat mengawal keadaan.
-kalau ikut rita rudaini, at least kena 10 tahun muda, n budak bola

“Dia juga perlu bijak dan pandai bercakap. Saya hanya mahu mendengar dia berkata-kata dan saya akan terdiam sambil memerhati,” ujarnya tersenyum cantik. (Owhh shit. That's gonna be a big problem. I am kind of a listener myself. But I can practice!)
- 10 thn muda, budak bola, con man

kesimpulan,
cik rozita kena cari lelaki yg berkriteria berikut
-muda 10 thn paling kurang
-budak bola biasa suka perempuan artis tua sikit ni
-pandai sembang, con man lah ni
-kaya gila, habis dah demand rumah driver kereta, (kena cari con man berjaya)
- boleh tahan bau minyak wangi, seminggu dah habis pakai, mau rosak deria hidung ni

tapi saya tahu cik ni ok, baik2 je org nya, tapi takyah lah cakap kalau tak bersungguh2 membawa maksud sebegitu, kesian dekat kawan saya sorang ni, selalu berharap, sering kecewa

sorilah sarip, aku menconteng kat sini, malas nak update gambar kat fotopages aku lah...

AskarJahat

iceroll said...

Dils:
Ah ko tak knal rozita che wan? Tp ko tak tgk Malay drama, so no wonder lah.

AskarBaik:
Eh terasa mcm blog ko lak kan. Ape kata ko bukak blog? hehe

Antidot = penawar. LOL. Aku pun tak terpikir.

Terlalu berharap & sering keciwa. Tuh ke yg ko nampak tentang diri aku nih? Hehe

Anonymous said...

kau ni sarp, aku banyak tulis pasal cik rozita, 4 patah perkataan je yg terkesan di sanubari kau

tempel kat sini je lah, ada masa aku komen je lah, aku tak pandai menulis, letak gambar je senang...

iceroll said...

Askar tak berapa jahat:
cover cd lucah tuh bukan aku punye aaa.. ntah sape punye tah dah tinggal dlm bilik air nak tuduh aku pulak. Hehe

Tp still aku rasa ko bole aje menulis sebenarnye. Dulu ko bukan rajin tulih diari ke? Hehe